FANDOM

Penumbra: Przebudzenie
Penumbra Przebudzenie Okładka
Okładka Penumbra: Przebudzenie
Data wydania 30 marca 2007
Data wydania w Polsce 29 maja 2008
Producent Frictional Games
Wydawca Lexicon Entertainment
Wydawca PL CDP.pl / CD Projekt
Silnik HPL 1

Penumbra: Przebudzenie została wydana w 2007 roku i jest pierwszą grą z serii Penumbra.

FabułaEdytuj

Osadzona w 2000 roku, Penumbra: Przebudzenie przedstawia historię Filipa, 30-letniego fizyka, którego matka niedawno zmarła. Po otrzymaniu tajemniczego listu od swojego zmarłego ojca, Filip podąża tropem wskazówek, które doprowadzają go do tajemniczego miejsca w niezamieszkanej Grenlandii Północnej.

Ostry mróz niesie go do opuszczonej kopalni. Niestety, wejście do kopalni zapada się, a bohater zmuszony jest udać się w głąb kopalni. Filip odkrywa tam na fragmenty pamiętnika, napisane przez jakiegoś naukowca, zdanego na siebie i zmuszonego do stopniowego zjadania pająków jaskiniowych po tym jak wyczerpały się zapasy żywności. Nieznana osoba opisuje również odkrycie psychoaktywnej toksyny w pająkach i wnioskuje, że 8-miesięczne jej spożywanie wywarło na nim zmiany fizyczne. Filip zaczyna odbierać także wiadomości radiowe od Toma "Red" Redwooda, człowieka dopadniętego "gorączką kabinową", wywołaną wskutek długotrwałego przebywania w niewielkiej przestrzeni. Red zapowiada, że jeśli Filip go odnajdzie, to uzyska swoje odpowiedzi.

RozgrywkaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki